fbpx
11 Lutego 2019

Swatch Group - ubiegły rok w liczbach

Napisał: Bartosz Marciniak

Początek roku to wyjątkowo pracowity czas dla całej branży zegarkowej i to z kilku powodów. Z jednej strony producenci skrupulatnie przygotowują się do realizacji nowo założonych celów i zaprezentowania nowości na targach. Z drugiej zaś strony okres ten to doskonały czas na refleksje, podsumowanie i wnikliwą analizę ubiegłego roku.

 

Założony w 1983 roku przez Nicolasa Hayeka szwajcarski holding Swatch Group, standardowo zaprezentował szczegółowy raport za miniony rok. Ogólnie uzyskane wyniki mogą cieszyć obecnych włodarzy. Firma zanotowała wzrost sprzedaży netto, mimo że końcówka roku nie należała do udanych, ale o tym za chwilę.

 Swatch Group - ubiegły rok w liczbach

Tak więc przyjrzyjmy się konkretnym liczbom, bo to one stanowią fundament i odniesienie. Sprzedaż netto wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o 6,1% i wynosiła w sumie 8 mld 475 mln franków szwajcarskich, przy obecnych kursach wymiany (+ 5,7% - według stałych stawek).

 

Swatch Group - ubiegły rok w liczbach

 

Wynik operacyjny zanotował z kolei wzrost o 15,2%, co dało pokaźną liczbę w postaci 1 mld 154 mln CHF. Wartość marży operacyjnej — określa jak duża część zysków ze sprzedaży, pozostaje w firmie po zapłaceniu kosztów zmiennych produkcji — urosła z 12,5% do 13,6 proc.

 

 

Jeden z najważniejszych parametrów czyli zysk netto również może cieszyć, ponieważ i w tym przypadku odnotowano wzrost na poziomie 14,8%, co dało pokaźną kwotę w wysokości 867 mln CHF.

 

Swatch Group w swoim raporcie wykazała, że ostatnie trzy miesiące były zdecydowanie słabsze. To właśnie wtedy sprzedaż wyraźnie spowolniła, w szczególności grudzień, z którym wiązano spore nadzieje.

 

Swatch Group - ubiegły rok w liczbach

 

Co jeszcze można dowiedzieć się z owego raportu? Firmy produkcyjne z sektora Habillage (koperty, tarcze, wskazówki itp.) pracowały na granicy lub nawet powyżej limitów wydajności, co doprowadziło do znacznych opóźnień w dostawach. Głownie w przypadku produktów marek Omega i Longines.

 

 

Ponadto koncern zgłosił 212 wniosków patentowych i utworzył ponad 1700 nowych miejsc pracy, w większość na terenie Szwajcarii. Jeśli chodzi o wyniki konkretnych marek, to na szczególe wyróżnienie zasługuje rekordowa sprzedaż produktów Blancpain. Kluczem do tego sukcesu okazała się linia Fifty Fathoms.

 

 

Swatch Group spodziewa się w obecnym roku pozytywnego trendu, zarówno pod względem popytu, jak i wyeliminowania przestoi na taśmie produkcyjnej.

Bartosz Marciniak

Bartosz Marciniak

Moja przygoda z zegarkami rozpoczęła się już w szkole średniej, kiedy to na okienkach godzinowych spacerowałem po alejach galerii handlowej i spoglądałem z niedowierzaniem na gabloty wystawowe najlepszych salonów sprzedających owe przedmioty. Pierwsze moje pytanie pojawiające się gdzieś tam w głowie było: "Dlaczego zegarki potrafią kosztować majątek?" W celu nabycia wiedzy na ten temat trafiłem na forum KMZiZ gdzie zaraziłem się pasją, która z czasem przeistoczyła się w miłość

ins Instagram


Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie Timeandwatches.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 - 2023

Wykonanie: https://mizzo.pl